Visa: Rebrand

, Branding

Fundada em 1958, a Visa é uma rede de pagamentos digitais global que conecta consumidores, empresas, instituições financeiras e governos em mais de 200 países e territórios para rápidos, seguros e confiáveis pagamentos eletrônicos. Esta semana, a Visa introduziu uma nova identidade visual e a mudança é relevante. A cor laranja na letra “V” desapareceu e agora todas as letras são de cor azul escura. O primeiro novo anúncio da Visa está sob o slogan “Everywhere you want to be”, intitulado “Flying”, e apresenta um salto incrível da atleta americana Sarah Hendrickson em uma foto olímpica do esqui feminino.
__________
Established in 1958, Visa is a global digital payments network that connects consumers, businesses, financial institutions, and governments in more than 200 countries and territories to fast, secure and reliable electronic payments. This week Visa introduced a new visual identity and the change is relevant. The orange color on the “V” disappeared and now all the letters are dark blue. Visa’s first new ad is under the tagline “Everywhere you want to be” entitled “Flying,” and features the athlete Sarah Hendrickson in a photo of U.S. Olympic women’s ski jumping hopeful.

Fonte: BrandNew

Comente pelo Facebook